Saturday, September 28, 2013

Dakwah adalah Cinta

Alhamdulillah,
Allah temukan aku dengan seorang kak senior yang selalu menasihati aku,
namanya sangat sesuai dengan keperibadiannya, Aliyah- tinggi, yang paling mulia
dia selalu menceriakan aku di kala aku sedih dan dia lah yang memberi semangat di kala 
aku sedang menimpa masalah.

Dia jugalah selalu ingatkan aku supaya mengigati pencipta makhluk

dia jugalah yang selalu memberi kata-kata semangat kepada aku
Aku sangat terharu dengan ayat yang pernah dia tulis dalam blognya, tetang aku 
dan sahabat-sahabat aku yang lain.. 
"Berikan mereka kekuatan dalam jalan dakwahMu ini.
 tetapkan mereka dalam nikmat Iman dan Islam."

Ya Rab,

Bila aku melihat dia, aku merasakan diriku ini kerdil 
dia terlalu sempurna buat aku
dia banyak pengatahuan tetang agama
Aku ? ?
Aku cumalah manusia yang mulut hanya berkata Islam tapi hati aku ini hanya 
Allah yang tahu apa isinya

Insya Allah,

Aku merasakan dialah akan bangun berdiri teguh menegakkan agama Islam
dan dialah yang akan memimpin remaja ke arah kebaikan..

Teruskan dakwahmu Kak Aliyah! tariklah tanganku sekali ke lembah dakwahmu..

No comments: